Kansikuva

Kansikuva

lauantai 15. joulukuuta 2012

Vapaasyöntipäivää odotellessa :-)

Muutama viikko sitten olin kovasti siinä ajatuksessa, että ei haittaa, vaikka jouluna ei olisikaan vapaasyöntipäivää. Voisin ihan hyvin syödä omia ruokiani, eikä kirpaisi yhtään... Kunnes aloin koko ajan enemmän ja enemmän miettimään, että mitä söisin, jos saisin syödä mitä vaan. Pakko oli sitten laittaa valmentajalle sähköpostia ja kysyä vapaasyöntipäivää ja sellaisen sainkin! Jouluaattona saan siis syödä mitä vaan, mutta ei övereitä :-) 

Mennään jouluna syömään mun siskon luo ja ajellaan sieltä sitten yöksi kotiin. Aamupalaksi aion ehdottomasti syödä ruisleipää ja ehkä jotain graavilohta tai muuta kalaa sen päällä. Sitten syödäänkin jo suht ajoissa mun siskolla jouluateria, odotan erityisesti kalaruokia ja rosollia. Ehkä maistan laatikoitakin vähäsen, mutta pienet nokareet vaan, ne ei ole eriyisen herkkua mun mielestä. 

Mitäs muita herkkuja sitä sitten söisi? Kahvin kanssa varmasti joulutorttu menee, ehkä pipariakin, joutuu varmaan ostamaan Aurajuustoa piparin kanssa syötäväksi. Sitten illemmalla vielä varmaan vähän suklaata ja ehkä muutama karkki. Voi olla ettei sitä loppujen lopuksi tule edes syötyä kovin paljon, ajatuskin lautasellisesta jouluruokaa tuntuu oudolta ja liian täyttävältä.

Mulla on viime aikoina ollut tosi usein nälkä. Se hiipii vatsaan kurnimaan jo n. tunnin kuluttua ruokailusta, se on varmaan ollut osasyy siihen, että ajatus vapaasyöntipäivästä on kiusannut. Tekee varmasti ihan hyvää etenkin pääkopalle antaa itselleen lupa syödä vapaammin. Toisaalta tuntuu tosi hyvältä se, että joulupäivänä saa syödä taas tarkasti ohjeiden mukaan. 

Nyt lähden saunaan lämmittelemään lihaksiani. Torstaina oli taas pt-treeniä ja kyykkäsin pitkästä aikaa! Joskus sillon 20v sitten kyykky oli ihan mun perusjuttu jalkapäivänä. Muistan, että painoja oli suht reilusti ja kyykky oli ihan mun lempiliike. Sitten rikoin polveni muissa jutuissa ja salilla käynti jäi vuosiksi ja en vaan enää uskaltanut oikein sitä tehdä. Kunnes nyt pt-Harri pisti mut kyykkäämään ja kivaahan se oli! Mulla oli jakkara, mitä piti peffan hipaista ennen ylös nousua ja vikassa sarjassa jäinkin sitten sinne alas... :-) Testattiin vielä uusiksi ja jäin taas... Painoa vähän pois ja taas jaksoin sen 15. Tossa oli kyllä monta sarjaa takana, kun testattiin vähän mun kestävyyttä, en kerralla sitten aloitetaan heti isommista. Pt kehui motivoivasti kyykkykoneeksi, mutta kyllä siihen on vielä vähän matkaa :-)

Tässä vielä eka bodykuva, mun haukkariin ton tullut pientä muotoa, jee :-) 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti