Kansikuva

Kansikuva

perjantai 4. tammikuuta 2013

Tavoitteet

Multa kysytään aika usein, että millaiset tavoitteet mulla on ja myös, että mitä sitten, kun ne on saavutettu. Tavoitteet on tärkeitä ja mitä konkreettisempia ne on, niin sitä todennäköisemmin niissä onnistuu tai niin ainakin luulen.

Mulla ei kuitenkaan ole mitään ihan selkeitä tavoitteita. Välitavoitteina on aina -10 kg, mutta jossain vaiheessa tulee toivon mukaan (varmasti!) eteen se ettei tuota määrää enää ole tiputettavissa. Eka kymppihän mulla on jo takana, jos elokuusta lasketaan ja toinenkin jo lähellä! Ja vielä noita kymppejä riittää senkin jälkeen!

Kyllä mä nyt ensin haluan kaiken tuon ylimääräisen rasvan pois ja painoindeksini normaaliksi. Se on se selkeä ensimmäinen päätavoite. Sen jälkeen haluan lihasta, ei mitään massiivista, mutta selkeästi lihasta kuitenkin lisää. Varmasti tällä treenillä kuoriutuu rasvan alta ihan hyvät reidet ja käsiinkin on lihaa tullut, mutta luulen, että haluan vähän enemmän.

Mulla on tavoitteena olla myös elämäni kunnossa, kun täytän 40v, siihen on aika lailla 1.5v jäljellä eli pitäisi onnistua hienosti! Välillä tuntuu, että projekti etenee tosi hitaasti, olisi tietysti mahtavaa, että kaikki ylimääräinen massa lähtisi puolessa vuodessa pois. Mutta tajuan, että jo tuo korvien väli vaatii enemmän aikaa homman sisäistämiseen. Sen huomaa jo nyt vaatekaupassa, ihan liian isoja vaatteita ottaa sovitettavaksi :-)

Jos projekti päättyisi nyt, niin todennäköisesti jo kuukauden kuluttua viimeistään alkaisin lepsuilemaan, karkkipäivää, aterian korvaamista ruisleivällä jne., en todellakaan ole siihen valmis! Onneksi tätä on tiedossa ainakin sinne elokuuhun, todennäköisesti vielä pitempäänkin.

Tällä viikolla on ollut tosi hyviä treenejä! Maanantain pt-treenistä jo kirjoitinkin. Eilen tein vähän vahingossa taas prässiä 150kg:lla + kelkka eli n. 173kg oli yhteensä painoa. Tarkoitus oli tehdä vika sarja 125kg:lla, mutta tajusin vähän liian myöhään, että painoa olikin enemmän :-) No, hyvin meni kymppi tolla painolla ja jatkossa en vikassa sarjasssa vähempään tyydy!

Tänään tein yläkroppaa ja tyytyväinen olen tämänkin päivän treeniin, olen kevyesti nostanut painoja melkein joka liikkeessä ja selkeästi edistynyt, mutta en samaa tahtia kun jalkojen kanssa. Siihen vaikuttaa tietysti sekin, että olen treenannut yhtä kertaa lukuunottamatta aina pt:n kanssa jalkoja. Pt:n ääni ei kuulu samalla lailla korvissa penkkiä tehdessä kun prässissä :-)

Kuulin tänään, että mun blogia lukee joku muukin, kun työkaveri/kaveri ja päätin, että koitan jatkossa satsata tähän vähän enemmän. Enemmän juttua noista treeneistä ja mitä pään sisällä liikkuu. Olisi kiva, jos jaksaisitte kommentoida sen verran, että kuka olet ja miksi täällä käyt? Ja mistä haluaisit mun kirjoittavan erityisesti?

2 kommenttia:

  1. Mä olen Hanna-Leena, Mistä on timmit tytöt tehty-kirjoittaja siis :) Käyn täällä lukemassa siksi, koska kiinnostaa tietää miten hyvin pysyt ruodussa :D ja koska olen kiinnostunut tietämään pt-valmennuksesta, treeneistä ja ravinnosta. Jollain tavalla jo pelkkä pt-treeneistä lukeminen tuo itselle poltetta ja jonkinlaista "mielihyvää". Ne treeneissä koetut tunteet ja tuskan kokee jo lukiessaan ja siitä saa vähän samansuuntasta motivaatiota mitä itse treenatessaan. Eli tiivistettynä luen tätä seuratakseni projektisi etenemistä ja hakeakseni itselleni motivaatiota.

    Mahtavat saavutukset sulla muuten jo tällä hetkellä! Onnea ensimmäisen välitavoitteen saavuttamisesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Hanna-Leena, sun blogi onkin tuttu :-) Mähän pysyn ruodussa, täältä ette repsahduksista pääse lukemaan, mä lupaan sen!!! :-)

      Poista