Kansikuva

Kansikuva

torstai 9. toukokuuta 2013

Mihin sitä rahaa oikein menee?

Aku oli kirjoittanut blogissaan Tyttö sä oot tikissä siitä, kuinka paljon fitness-elo maksaa. Aku kilpailee ensi syksynä Bikini fitnesissä ja hänellä on kuluja tietysti paljon enemmän kun mulla. Mutta kyllähän fakta on se, että ei tällainen ns. terveellinen bodyelämä ihan ilmaista ole! Mutta sitten taas, ei se epäterveellinen elämä sipseineen, karkkeineen ja ravintolailtoineenkaan ilmaista ole!

Mä en ole laskenut mun ruokamenoja, mutta todennäköisesti syön nykyään kalliimmin kun ennen. Ostan yleensä suht edullista lihaa, -30% tarjoukset hyödynnetään ja usein mun kaikki naudan paistijauheliha ja kana jääkaapissa on varustettu tuolla tarralla :-) Talvella söin lähinnä pakastekasviksia,  parsa-, kukka- ja ruusukaalia pääsääntöisesti ja tuoreeksi yleensä otin kurkkua. Nyt alkaa olla kotimaiset kasvikset jo edullisempi ja noiden pakastekasvisten lisäksi syön paljon ihan salaattia, tomaattia ja kurkkua. Tai paljon ja paljon, 400g/pv :-) (lisäksi ne pakastekasvikset)

Mitäs muuta mä syön? No raejuustoa, suosikkia on tällä hetkellä X-tra-merkkinen rasvaton raejuusto, todella edullinen, mutta myös maistuvin! Rahkasta syön lähinnä Ehrmannia, joskus ostan jotain halpista 500g purkin, aamupalalla on rahkan seassa niin paljon tavaraa ettei itse rahkan maulla ole niin väliä.

Mehukeitto on Valion sokeritonta, ne maistuu parhaimmalta ja aamupalalle menee jotain Pilttiä tms., pyrin ostamaan halvinta, mutta hyvää. Illalla mulla on marjat rahkan kanssa ja viime aikoina suosikiksi on noussut mustaherukat, mitä en voinut aiemmin sietää ollenkaan! Niihin menee paljon rahaa, siis yleensäkin marjoihin, nyt oon jo herkutellut tuoreilla mansikoilla ja pensasmustikoillakin. Mutta  menisi sitä rahaa karkkiinkin ;-)

Kesä on onneksi tulossa ja pian saa taas täyttää pakkasen marjoilla. Täytin mielestäni viime vuonnakin, mutta aika nopeasti se vaan tyhjeni. Nyt täytyy säilöä kyllä paljon enemmän!

Siinä taisi olla melkin mun ruoat, riisiä/pastaa/perunaa menee, mutta niin vähän ettei ne isommin tunnu kauppalaskuissa. Cashew-pähkinöitä syön välipalalla, mutta määrä on niinkin hurja kun 15g eli pussillinen kestää aika kauan! Proteiinipatukka taitaa olla päivän kallein murkina, mutta sain tilattua tosi halvalla Leaderin so low carb -patukoita, paria makua ja patukkakustannukset puoliintui.

Mihin muuhun rahaa menee? No ihan valmennukseen tietysti ja mulla myös ylimääräisiin pt-treeneihin. Mun soppariin kuuluu yksi treeni kuukaudessa, joten maksan kolmesta treenistä itse, kun kerta viikkoon siellä käyn. Lisäksi noin kerran kuukaudessa käyn hieronnassa.

Lisäravinteisiin menee yllättävän paljon. Vedän aamuisin kourallisen erilaisia vitamiineja ja rasvanpolttokapseleita, lisäksi muutaman iltapäivällä ja illalla. Mulla on ennen treeniä latausjuoma, treenijuomaa ei varsinaisesti ole, mutta treenin jälkeen otan palautusjuoman. Ostan noita lisäravinteita aina vähän mistä sattuu, pyrin etsimään edullisimpia, mutta halvin ei välttämättä aina ole hyvä, pitoisuudet saattaa olla paljon pienempiä ja niitä joutuu sitten määrällisesti ottamaan paljon enemmän.

Mä käyn itsekseni treenaamassa GoGo expressillä, mikä maksaa n. 20 e/kk eli on todella halpa! Pt-treenit on Wolfilla ja siellä maksan aina 5 e:n kertamaksun. Vähän on harkinnassa, että siirtyisin sinne syksyllä kokonaan, kun GoGo:n soppari loppuu. Kallista ei ole onneksi Wolfillakaan treenaaminen.

Siinä mielessä tää elämäntaparemppa tulee kalliiksi, että uusia vaatteita pitää hankkia todella paljon! Tajusin eilen, että mulla ei ole yhtään kesävaatetta, mitä voisin käyttää, jotain t-paitoja kyllä, mutta ei mitään alaosia. Tässä kuva mun ulkoilupuvusta, eka kuva viime heinäkuulta ja jälkimmäinen tältä aamulta. Uusi puku pitäisi varmaan hankkia :-)

07/2012 ja 05/2013
Ulkoilupuvulle on kyllä paljon käyttöä! Mun aamuaerobisten määrä nousi ja nyt pitäisi käydä aamulenkillä viitenä aamuna viikossa 60 minuuttia kerrallaan, lisäksi kolmena päivänä tehdä 30 minuutin aerobinen salitreenin jälkeen. Olen ollut todella laiska aerobisten tekijä, nimenomaan aamusellaisten, mutta nyt päätin, että asenne muuttuu ja mä noudatan tältäkin osin valmentajan ohjeita! Lähtee viimeisetkin ylimääräiset liikkeelle! En voi enää sanoa, että tää matka on alussa, kyllä nyt mennään selkeästi jo kohti loppusuoraa!

Ihan toisen blogauksen voisi kirjoittaa siitä, kuinka paljon rahaa menisi, jos ei eläisi näin, sillä eihän sekään halpaa ole tai riippuu paljon niistä elämäntavoista :-)

Lauantaina on taas tiedossa pt-päivät, mitä odotan innolla! Jotain koipitreeniä aion tehdä ja vähän jo pelottaa, mut sillein hyvällä tavalla :-)

6 kommenttia:

  1. Mitä rasvanpolttokapseleita sä syöt ? Ja muutenkin mitä vitamiineja? Jos oot täällä maininnut, ni linkkaa kirjotukseen

    VastaaPoista
  2. Nyt mulla on Scitecin Revex-16 rasvanpolttajana, aiemmin ollut Fastin Fat burner. Sit otan green tea -kapselin, omega 3:sia, c-citamiinia, magnesiumia, d-vitamiinia ja monivitamiinin. Ei taida olla muuta just nyt.

    VastaaPoista
  3. Ootko huomannut,että tuossa x-tra raejuustossa on mukana jogurttia?

    VastaaPoista
  4. Joo, olen huomannut. En usko sillä olevan isommin merkitystä, kun ravintoarvot on aika lailla samat normiraejuuston kanssa.

    VastaaPoista
  5. Hei, onko noilla fatburnereilla eroja? Mistä tilasit so low carppeja edullisesti?

    VastaaPoista
  6. Hanna, mä en tiedä onko niillä eroja. Koko ajan ei pitäisi kuitenkaan samaa syödä eli suositellaan, että muutaman kuukauden käytön jälkeen vaihtaisi toiseen. Vaikea sanoa, onko noista tai vihreä tee -kapselista hyötyä, mutta kaikki syön, mitä valmentaja käskee! Mä tilasin patukoita Sportsheavylta, mutta nyt heillä ei näytä olevan enää niitä halpoja laatikoita. Tässä kuitenkin linkki sinne, taitaa nuo yksittäisetkin olla halvempia kun normihintaiset kaupassa vaikka aika useinhan ne on tarjouksessa. http://shop.sportheavy.fi/product_catalog.php?c=32

    VastaaPoista