Kansikuva

Kansikuva

sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Pt-päivät ja posetreeniä

Aika menee niin nopsaan etten oikein muista edes blogata, pahoitteluni! Onpa muuten kiva kuulla teistä lukijoista, eilen viimeksi mulle eräs henkilö firman kesäjuhlissa kertoi, että lukee blogia ja se oli kiva kuultavaa se :-) Ihan mahtavaa, että omalla tekemiselläni motivoin jotain toista liikkumaan tai syömään terveellisemmin!

Viime viikon lauantaina oli tosiaan taas Fitfarmin pt-päivät ja tapani mukaan menin treenaamaan heti ekaan ryhmään. Mulla oli ajatuksena treenata jalkoja, mutta myös se, että treenaisin jonkun muun kun Harrin kanssa ihan vaihtelun vuoksi. Koitin sitten päästä takareisi- & peppuryhmään, mutta ryhmään halusi liian moni ja menin tekemään etureisiä, Harrin johdolla. No, ei se huono treeni ollut ollenkaan ja eipä se ruoho ole yhtään vihreämpää aidan toisella puolella, senhän me tiedämme :-)

Meitä oli viisi treenaajaa ja teimme viisi eri liikettä. Mä aloitin jalkaprässillä, siitä vaakaprässiin, hack-kyykkyyn, lankkukyykkyyn ja viimeisenä reiden ojennus. Tehtiin hidasta, pysäytyksillä ja pumppaavaa. Toi lankkukyykky meni mulla ihan takareisillä ja takamuksella, vaikka asennon pitämisessä auttoikin takana oleva tolppa, oli vaan etureidet jo tuossa vaiheessa tosi väsyneet. Noiden jälkeen tehtiin vielä "loppukevennys" eli ensin askelkyykkyä varpaillaan, kyykkyhyppyjä varpaillaan ja vielä semmonen takareisiä venyttävä rullausliike. Todella hyvä treeni!

Treenin loppupuolella kävi hauska juttu, Jutta Gustafsberg tuli juttelemaan mulle ja kertoi Bullin sanoneen mua hurjaksi ämmäksi tms., en muista enää tarkkaa sanavalintaa :-) Oli ilmeisesti katsonut mun prässivideota taannoin ja oli kommentoinut mun isoja painoja. Olin todella ylpeä tuosta palautteesta, oon mielelläni hurja ämmä treenaamaan :-)

Treenin jälkeen meillä oli pientä jutustelua Jutan johdolla ja se oli tosi kivaa. Treeniryhmän tyypit esitteli itsensä ja taas sai monelle fb:n forumilla kirjoittelevalla kasvot.

Eilen olinkin sitten vähän erilaisissa treeneissä. Fitfarmin Sirpa Lauttaanaho-Turunen opettaa kilpailuihin meneviä poseeraamaan. Sirpa pitää kuitenkin välillä tunteja myös ei-kilpaileville ja eilen pääsin osallistumaan sellaiseen. Tunnin aikana sain varmuutta korkokengillä kävelyyn, hyvään ryhtiin ja myös hieman poseeraamiseen. Tunti oli tosi kiva, välillä yllättävän rankka ja todellakin antoisa! Jos olette pt-valmennuksessa tai jossain nettivalmennuksessa, missä Sirpan treeneihin on mahkuja, niin kannattaa ehdottomasti mennä! Tässä vielä kuva mun poseerauksesta, kovasti yritin saada ankanpyrstöä aikaiseksi :-)


Kitisin taannoin valmentajalle hitaasti putoavasta painosta. Senttejähän mulla lähtee tasaisen varmasti, mutta paino putoaa tuskastuttavan hitaasti. Eihän sillä painolla mitään merkitystä ole, lihasta tulee selvästi ja kroppa menee koko ajan parempaan suuntaan, mutta... No, valkku antoi mulle hommaksi tehdä vähän enemmän aamuaerobista eli nyt on aerobista listassa 5 krt 60 min viikossa ja noiden lisäksi vielä kolmena treenipäivänä 30 min aerobista treenin jälkeen. Kun sää on ollut nyt noin kesäinen, niin aamuaerobiset on olleet tosi kivoja. Asumme sen verran kaupungin laitamilla, että metsä alkaa melkein ulko-ovelta ja sitä on vähän joka puolella. On useita reittejä, mitä tehdä eli ei tarvitse joka aamu samaa polkua kävellä. Lisäksi käydään välillä kaverin kanssa lenkillä Pyynikillä ja Pispalassa.  Nyt vaan toivon lisää lämpöisiä ja aurinkoisia aamuja!

Särkijärvellä

Peltolammilla
Peltolammilla




Pispalan portaat
Oikein aurinkoisia lenkkisäitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti