Kansikuva

Kansikuva

tiistai 1. lokakuuta 2013

Olkapäätreeni mestarin kanssa ja pohdintaa kisoista

Hirmuisen moni on käynyt lukemassa mun edellisen bloggauksen, mikään aiempi teksti ei ole saanut puoltakaan tuosta lukijämäärästä, aika hauskaa :-) Voin kuvitella, että aika monikin lukija on siellä hieraissut silmiään, että ei tuo voi olla tosissaan!?!

Olen kieltämättä sitä itsekin tässä parin päivän aikana moneen kertaan miettinyt, että mitä ihmettä? Miksi aina tuppaan itseäni vaikeisiin ja aikaa vieviin juttuihin? Miksi en voisi vaan treenata omaksi ilokseni ilman mitään stressiä kisajutuista?

En tiedä. Ilmeisesti tykkään haasteista :-) En ehkä niinkään ajattele, että meen lavalle kilpailemaan siitä, että kuka meistä on paras vaan enemmän tää lähtee siitä, että kilpailen itseni kanssa. Teen töitä sen eteen, että mun kroppa on lavakuntoinen. Helppoa se ei tule olemaan, mutta olen tän reilun vuoden aikana nauttinut jollain tavalla just niistä vaikeista hetkistä, ehkä siksikin nyt on ollut jotenkin hankalaa, kun tää on kaikki niin helppoa. Ruokaa on riittävästi, treenit kulkee, tarviin vähän jotain taistelua ja hammastenkiristystä.

Ens viikolle on varattu aika vatsatreeniin ja sitten alan todella laittamaan tota mun pakkia kuntoon! Olen kuullut Jukan vatsatreenistä paljon juttua ja tiedän, että opin siellä paljon! Jukka on myös fysioterapeutti ja osaa varmasti antaa mulle oikeat ohjeet, millä pääsen eteenpäin.

Parin viikon kuluttua on eka Sirpan treeni, sitä ennen pitää ostaa jonkinlaiset korkokengät. Kävin Sirpan korkokenkäkävelytreenissä alkukesästä ja muistan, kuinka kävelyt ja asennot oli aluksi jotenkin kauhean vaikeita. Nyt pitäisi sitten osata vääntää itsensä ties mihin asentoihin, apua! Vähän olen Body Fitnessin sääntöihin nyt tutustunut ja noita asentojakin katsellut. Teen varmasti siitä jossain vaiheessa oman juttunsa.

Tänään olin taas Harrin kanssa treenaamassa. Tein pt-päivillä etureisitreenin ja vielä oli jalat kipeät, lisäksi takapuoli, koska jotenkin vaan kyykyissä se persaus aina lähtee tekemään töitä, vaikka etureisillä pitäisi tehdä. No, se ei onneksi ole vaarallista, että takapuoli on saanut iskua, sekin treeniä tarvii!

Tehtiin siis olkapäitä, mun ehkä mieluisin treeni tällä hetkellä ja oon pt:n kanssa treenannut olkapäät todella monta kertaa tän syksyn aikana. Tehtiin ihan hirmuisesti vipunostoja, sivulle, eteen, taakse, sivulle, sivulle ja sivulle :-) Yhden käden punnerruksia ja yhden käden pystysoutua, noita tein nyt ekaa kertaa ja tykkäsin kovasti. Takaolkapäitä tehtiin myös koneella, siinä mulla meinaa toi vasen olkapää aina vähän muljahdella, ilmeisesti ihan heikkouttaan ja siihen auttaa treeni! Lopuksi tehtiin vielä punnerruksia käsipainoilla, olikohan eka sarja 7 kg:lla ja niin monta, kun jaksoin ja siitä sitten pienempään painoon ja taas maksimi ja pienempään. Lopulta mulla oli siinä aika monet käsipainot penkin edessä, vika sarja taisi olla 2 kg:n painoilla ja oli kyllä raskaat kaksikiloiset :-)

Nää videopätkät on viime olkapäätreenistä Harrin kanssa. Vähän rakeisia, mutta tommosta se touhu on :-)





Treenistä pois lähtiessä mulle alkoi juttelemaan blogini lukija ja se oli oikein mukavaa, kiitos sinulle siitä :-) Vaikka omaksi ilokseni näitä  kirjoittelenkin, niin on tosi kivaa, että joku tykkää näitä lukea! Lupasin, että olen jatkossa aktiivisempi täällä, koitan kirjoitella joka treenistä jotakin.

Mukavia treenejä kaikille, mulla ne tapahtuu tästä päivästä lähtien aina Wolfilla, mikä melko mahtavaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti