Kansikuva

Kansikuva

sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Treenikuvia pt-päiviltä ja fiiliksiä meidän tiimistä

Eilen oli taas pitkään odotettu Fitarmin pt-päivä ja illalla vielä pikkujoulut. Aamu alkoi jotenkin niin meidän tiimille tyypillisellä tavalla, hyppäsin nimittäin Leppävaaran asemalla mulle ennestään ihan tuntemattoman tiimikaverin auton kyytiin ja pääsin kivassa seurassa kotiin. Meidän fb-ryhmässä oli aikamoinen sutina tällä viikolla, kun porukat sopi kyytejä eri puolelta Suomea Tampereelle. Hyvä esimerkki siitä mahtavasta yhteisöllisyydestä, mitä tää Fitfarmeilu aiheuttaa!

Pähkäilin vielä salille mennessä vähän sitä, että mitä treenaan. Parikin ihmistä kysyi multa, että teenkö taas jalkoja, mut ei, ne ajat on taakse mennyttä :-) Selkä oli lihasryhmä, mikä mulla oli tältä viikolta tekemättä ja mietin, että käsiä voisin tehdä myös, jos selkäryhmään ei mahdu. Meidän jaetaan aina paikan päällä treeniryhmiin ja jokainen ryhmä tekee jonkun tietyn lihasryhmän, joihinkin on enemmän tunkua ja toisiin sitten vähemmän. Pääsin, kun pääsinkin selkää tekemään ja sitä ryhmää vetikin mun oma valmentaja Mikko ja apurina oli tiukka nuori mies, josta saattaa tulla Fitfarmin uusi pt.

Meidän ryhmässä oli viisi innokasta treenaajaa ja tehtiin kuusi liikettä, aina kaikki putkeen ja pieni juomatauko. Kolme kierrosta ja jokainen kierros vähän eri tyylillä, ensimmäisessä oli tavoitteena 15 toistoa ja tehtiin hitaasti. Toisella kierroksella enemmän rautaa, tehtiin max määrä toistoja, 5 sekunnin tauko, max toistot, 10 sekunnin tauko ja vielä max toistot. Vikalla kierroksella vielä vähän lisää rautaa ja kovemmalla tempolla tekniikka kuitenkin kunnossa ja max toistot.

Mä aloitin kulmasoudusta, joka tehtiin käsipainoilla niin, että nojattiin seinään. En ole aikaisemmin tuota liikettä tehnyt ja aika kivalta, mutta raskaalta, tuntui. Tein ekan sarjan muistaakseni 8 kg:n käsipainoilla, tokaan taisin ottaa jo 18 kg:n painot, kun ei tuolta väliltä tainnut tekopaikalla puntteja olla ja vikassa taas 18 kg. Tiukkaa oli noi kaksi jälkimmäistä settiä!

Tuosta siirryin sitten maveen ja tässä vaiheessa tuli mun oma hovikuvaaja Anna mukaan :-) Anna näpsi taas kivasti kuvia mun treenistä.



Tää taisi olla jo vikalta kierrokselta, kun rautaa oli tangossa 90 kg, ekalla kierroksella taisi olla 50 kg ja toistoja tuli varmaan parikymmentä. Toisella kiekalla oli 70 kg ja taisi lähes parikymmentä toistoa tulla silläkin. Mavessa ei pidetty noita rest pauseja, tehtiin vaan vetoja, aina laskettiin kunnolla maahan ja sieltä lähdettiin uuteen toistoon. Vikalla kierroksella oli tavoitteena 8 toistoa, mutta mulla taisi tulla 15, ensin tavoitteena oli 10, kun meni niin "kevyesti" ja sitten vielä muutama lisää ja vielä pari ja... :-) Tässä mulla olikin Mikko vieressä huutamassa ja kannustamassa.


Kevyttä settiä, vaikka vähän punottaakin :-)
Seuraavaksi oli ylätalja eteen ja tässä kuvassa piiskurina tuo mahdollinen tuleva farmin pt, oikein pätevän oloinen. Mun vieressä tekee taljaa upea Heli Hampinen, jota ihailin keväällä ja syksyllä kisoissa, ihan mieletön nainen ja keväällä taas lavalla!


Tässä ylätaljaa kapealla otteella, käytän vetoremmin sijaan nykyään tuollaisia Versa Grippsejä, mitkä on tosi hyvät! Paljon nopeammat käytössä kun perinteiset remmit.
 
Alataljaa lapio-otteella, vieressä taas Heli. Näkyy myös jalkatreeniläisiä, mitkä kulki siellä kyykyssä ja pomppi rappusissa, ei näyttänyt helpolta hommalta! 

 Mikko pitämässä huolta siitä etten nojaa liikaa taaksepäin ja samalla auttaa viimeisissä toistoissa.

Kesken treenin otettu kuva ilmeisen tyytyväisestä treenaajasta  ja valkusta :-) 

Mun selkä! Pienet siiventyngät alkaa selkeesti olemaan!!!
Pt-päivät on kyllä aina niin mahtavia. Näkee tuttuja ja tutustuu moneen uuteen innokkaaseen treenaajaan. Saa kerrankin höpötellä treeni- ja ruokajutuista niin paljon kun haluaa ja kukaan ei ihmettele sun eväitäsi. Meillä käy aina kova kauppa pukkarissa isoista/pienistä treenivaatteista, kengistä, puddingeista jne. 

Treenin jälkeen mulla oli vielä posetreenit 11 muun tulevan Body Fitness -kilpailijan kanssa. Oli tosi hyvät treenit ja löydettiin mulle uusi line up -asento, mikä toimii mun muhkuilla reisillä ja on mulle jotenkin helpompi noiden korkojen kanssa. Kävely sujui ihan hienosti, vaikka sitä etukäteen vähän pelkäsinkin. Ryhmässä oli tosi kiva treenata! Hirveesti tossa pitää kaikkea muistaa, pitää hymyillä, ei saa katsoa jalkoihin, vatsa sisässä, rinta ulkona, selkä leveänä, olkapäät ylhäällä, mutta ei liian ylhäällä ja vaikka mitä. 




Tuossa ensin tuo uusi line up -asento, missä pidänkin jalan tuolla edessä suorana, toimii kuulema mulla, kun on jaloissa niin paljon lihasta. Oliko tuo nyt sitten joku enemmän kansainvälisissä kisoissa käytetty asento? Tossa ei taida olla maha sisässä :-) Toinen kuva on sivupose, ei varmasti mikään täydellinen sellainen, mutta sinne päin, ei ilmeisesti paljon hymyilyttänyt :-) Aimon harppauksen menin tässä hommassa taas eteenpäin! Seuraavat ohjatut treenit viimeistään joulukuun lopussa kaverin kanssa. 

Pikkujoulut oli hauskat, tutustuin taas moneen uuteen ihmiseen ja stand up koomikko piti huolen, että naurettiin :-) Toki siellä naurettiin paljon muullekin, kun hänelle. Ruoka oli hyvää ja söin aika lailla ohjeiden mukaisesti, kun en oikein osaa höllätä, jos ei selkeästi lupaa ole annettu. Mun lautasella oli salaattia, tomaattia, kurkkua, raejuustoa, riisiä ja kanaa, sekä oliiviöljyä. Noiden lisäksi tarjolla oli vielä bataattia, munia ja pastaa, joka oli jossain kastikkeessa ja jäi siksi multa syömättä. Jälkiruoaksi oli jotain kakkua ja hedelmäsalaattia, mä tyydyin kahviin enkä koe jääneeni mistään paitsi. Join varmasti useamman litran vettä illan aikana, piti alkaa jo jossain vaiheessa vähän rajoittamaan :-)

Tää päivä on mennyt miltei sohvalla maaten. Pientä flunssaa on edelleen ja ajattelin, että lepopäivä kahden touhukkaan päivän jälkeen voisi olla hyvä juttu. Huomenna sitten taas treenailemaan! Ens viikko taas tiukkaa treeniä ja sitten onkin kouluviikko, mihin mun pitää nyt asennoitua tosi hyvin, sillä viimeksi oli jotenkin tosi rankka viikko.

Ihanaa viikkoa kaikille!!!

2 kommenttia:

  1. On sulla hurjat painot mavessa, ei voi muuta sanoa. Perästä tullaan kunhan tässä ehditään treenata. :) Hyvät treenit kyllä la oli ja oli mukavaa tutustua paikallisiin pt:in. Ens kerralla ehkä kokeilen Lahtea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei ne hurjat oo, mutta hyvä alku :-) Mulla on toi korvienväli on mavessa vähän haitannut kehitystä, mutta vähitellen eteenpäin! Tammikuussa on tosiaan se Lahtikin mahdollinen, mä taidan pysyä täällä :-)

      Poista