Kansikuva

Kansikuva

torstai 15. marraskuuta 2012

Asenne ratkaisee

Mä oon perusluonteeltani melko positiivinen tapaus, joidenkin mielestä liiankin positiivinen. Mietin paljon omaa asennettani, usein aamulla päätän, että tästä tulee hyvä päivä ja välillä siinä onnistunkin. Viime viikolla koin onnistumisen tunteen oman asenteeni muuttamisen suhteen. Olin aamulla tietoisesti päättänyt, että päivän asenne on positiivisuus! Aamu alkoi ihan mainiosti, mutta töissä tuli mutkia matkaan ja jossain vaiheessa nätisti sanottuna *itutti! Hoin sitten ihan ääneenkin, että tää on hyvä päivä, tää on hyvä päivä, mä oon positiivinen jne., ei pelkästään auttanut, joten järeämmät aseet käsiin! Laitoin pään sisäiseen jukeboxiini soimaan (mulla on iiiso korvamato-ongelma) Jukka Poikaa ja se sai fiiliksen nopeasti muuttumaa. Jukka Poika jakaa tunteita, mutta mulle se on selkee hyvän fiiliksen aiheuttaja, oon käynyt monella keikalla ja niiden jälkeen oon ollut aina niin täynnä hyvää fiilistä, sama fiilis tulee, kun kuuntelen sitä.

Olen myös niitä ihmisiä, jotka kehuu itseään äänettömästi. Luin joskus tutkimuksesta, jossa oli todettu, että itseään äänettömästi kehuvat pärjäävät paremmin, heillä on parempi itsetunto jne., mä olen juuri näitä. Kun vaikka töissä suoriudun jostain tehtävästä, jossa on aiemmin ollut ongelmia, taputan itseäni mielessäni olkapäälle ja totean, että hienosti meni! Samoin saatan aamulla peilin edessä hymyillä itselleni ja todeta, että olenpa nätti tänään :-)

Olin viime viikolla hypnotisoija Sami Minkkisen luennolla ja siellä käytiin läpi mm. miten motivoida itsensä vaikka hyvää treeniin tai yleensä saada itsensä treenaamaan, vaikka ei huvita. Piti mm. käydä ikään kuin videona päässään läpi se treeni ja lopuksi se hyvä fiilis, mikä on treenin jälkeen.

Mulla on tällä hetkellä tosi vahva olo tän oman projektini suhteen. Mä tiedän, että tää onnistuu! Mä en repsahtele vaan syön ohjeiden mukaisesti, aina! Käytän maalaisjärjeä ja voin äärettömän harvoin syödä vaikka ravintolassa jonkun salaatin, minkä raaka-aineita ei ole mitattu mua varten vaa'alla, siihen tää ei kaadu. Olen valmistautunut siihen, että joulunakin syön vain näitä omia juttuja, toki toivon, että saisin vaikka aattona syödä vapaammin.

Mut nyt treenaamaan, että pääsee syömään :-) Huomenna onkin taas tuskainen treeni pt:n kanssa, katsotaan kykenenkö kirjoittamaan siitä jotain jo huomenna :-)

Choose your attitude. Be positive!

3 kommenttia:

  1. Just noin! Mahtavaa! Positiivinen self talk on yksi asia, johon entinen pt:ni, nykyinen avopuoliso mut herätti. Ja nyt olen tosissaan tajunnut sen, miten se itsensä arvostaminen on ihan älyttömän tärkeää! Mä uskon kyllä kans sun projektiin, oon kutistunu tosi paljon ja mahtavalla asenteella! :)

    VastaaPoista
  2. Hahhaa, mahtava typo.... Sä OOT kutistunu, en minä! :D

    VastaaPoista
  3. Sulla on kyllä Satu-Marja selkeesti asenne kohdallaan :-D

    VastaaPoista