Kansikuva

Kansikuva

tiistai 11. maaliskuuta 2014

Jäinkö jyrän alle?

Olo on vähän sellainen, kun olisi jäänyt jonkun jyrän alle tai vähintään kaatunut polkupyörällä. Mut sillein ihan hyvällä tavalla :-)

Meillä oli sunnuntaina Annan vetämä toiminallinen treeni Wolfilla, viisi innokasta jumpaajaa. Aluksi lämmiteltiin keppien kanssa, tehtiin liikkuvuusharjoituksia ja sitten treenin pariin. Tehtiin koko treeni omaa kehonpainoa apuna käyttäen, lisäpainoja ei ollut. Tehtiin askelkyykkykävelyä, leikittiin mittarimatoja ja sammakoita, loikittiin :-) Kaikkee kivaa ja melkosen rankkaa! Noita tehtiin tiheeseen tahtiin pari kierrosta ja loppujumppaa vielä pari kierrosta. Loppujumpassa tehtiin 4 eri vatsalihasliikettä kelloa vastaan ja aina välissä 5 burbeeta eli yleisliikettä. Mä menin vikat burbeet sen verran vauhdilla alas, että polvet on ihan ruvella ja kyynärpäissäkin pienet nirhaumat :-)

Jalat ei ole kuitenkaan ihan niin kipeät kun viimeksi Annan treenin jälkeen, oon tässä välissä vähän treenaillut jalkoja muutenkin, viimeksihän olin suunnilleen vaan maannut sohvalla edeltävät pari viikkoa. Tykkään noista treeneistä kyllä ihan superpaljon, on tosi rankkoja mulle, mutta ehkä just siksi niin mahtavia!

Eilen kävin osteopaatti Marko Panulla kolmannen kerran. Jumit on kevyesti helpottaneet, oon nukkunut jo useamman yön suht hyvin. Herään kyllä aamusella siihen, että kättä särkee, mutta saan unen päästä kiinni. Osteopaatti oli edelleen sitä mieltä, että olkapäässä ei varsinaisesti ole vikaa, eikä mun tarvitse sitä isommin treeneissäkään varoa. Kiertäjäkalvosinta kannattaa kyllä lämmitellä hyvin ja sain myös ohjeita, miten venytellä treenien yhteydessä/jälkeen.

Ensin möyhittiin lapoja ja olkapäitä, väänneltiin ja käänneltiin. Sitten tehtiin mua vähän pitemmäksi tai siltä ainakin tuntuu eli päätä väänneltiin joka suuntaan ja kaulaa venytettiin. Nyt onkin kaulan lihakset/jänteet jännällä tavalla kipeät. Erityisen paljon sattuu, kun vetää housuja jalkaan, mut enköhän mä tästäkin selvii :-)

Sit koitettiin avata taas tota lapaa parillakin eri tavalla, mut ei se vaan aukee. Osteopaatti sanoi, että tosi tiukka on toi ranka ja yläselän lihakset. Lukkoa avatessa vedetään aina ensin keuhkot täyteen ilmaan ja sitten puhalletaan kaikki ulos. Normaalisti tuo keuhkojen täyttäminen tuntuu myös tuolla selässä, mutta mulla ei kuulema tunnu yhtään, mikään ei liiku, niin jumissa paikat on. Varattiin vielä yksi aika, meen ens viikon torstaina seuraavan kerran ja toivottavasti sillon jo alkaisi paikat aukeemaan!

Treenata saan ihan normaalisti, mutta vähän kevyemmin niitä lihasryhmiä, mitä en oo nyt tehnyt ollenkaan. Oma valmentaja Mikko otti multa vielä maastavedon ja takakyykyt pois siihen asti, kunnes jumit on auki ja muutenkin pitäisi selkää tehdä vähän kevyemmin. Kevyet treenit ei oo ominta mua, mutta pitää opetella!

Torstaina mulla on pitkästä aikaa pt-treeni ja vielä vähän aprikoin, että mitä treenattaisiin. Todennäköisesti pitkästä aikaa takareisiä ja semmonen kiva hyppyripeppu voisi olla tavoitteena :-) Kun en pysty ihan täysillä yläkroppaa tekemään, niin en halua pt-treeniäkään kevyempään treeniin uhrata. Rakennetaan siis välillä vähän niitä jalkojakin, vähän olin toivonut, että katsottaisiin pitkästä aikaa mun kyykkytekniikkaa, mutta se jää siis tällä kertaa väliin. Mut kivaa tehdä taas jalkoja, kun en oo niitä yli puoleen vuoteen pt-treeneissä tehnyt, melkosen jännää :-)


Mut siis vasta torstaina. Huomenna meen tekemään kevyesti sitä selkää, pitää koittaa oikein kunnolla venyttää noita lapoja taljassa. Nautiskella jokaisesta toistosta!

Mut haastettiin tänään mukaan liikuntaseikkailuun :-) Mun 3-luokkalaiset tytöt osallistuu koulussa sellaiseen ja saivat myös kortit, millä haastaa aikuinen mukaan liikkumaan. Tytöt liikkuu itse paljon, kun treenaavat 3 kertaa viikossa cheerleadingiä ja sen lisäksi liikkuvat paljon myös vapaa-aikana. Mut kyllä mulla pitäisi ihan hyvät mahkut olla :-)


Nyt lähden seikkailemaan karvakorvan kanssa, niin saan tohon rasteja, jokaisesta 10 minuutista liikuntaa saa yhden rastin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti