Kansikuva

Kansikuva

perjantai 9. tammikuuta 2015

Uusi treeniohjelma!!!

Niin se meni joulu ja akkujen latailu. Kävin heti joulun jälkeisenä viikonloppuna tekemässä yhden jalkatreenin ja sitten vasta tän viikon keskiviikkona. Olen siis levännyt paljon ja se oli varmasti tarpeen. Olin ennen joulua sekä henkisesti että fyysisesti ihan väsy, syksyn aikana tapahtui niin paljon kaikenlaista, monenlaista opiskelua, oli vaivaa ja silti tosi tiukkoja treenejä. Maastavedon maksimivedot kummitteli päässä koko joulukuun ja olin jo sitä mieltä, että keväällä en samaan enää lähde, pää ei vaan kestä.

No, tänään kävin valmentajani Mikko Korpeisen luona ja kyllä kotiin lähti uusi ohjelma, missä ekana päivänä oon maastavetoa ja niin se vaan taas 12 viikon veto-ohjelma edessä on! Ja pakko myöntää, että alan olla asiasta hieman innostunut :-) Mitään lepoviikkoja ei oo tiedossa, yksi kevyempi vain.


Tuossa on 155kg painoa ja sen kanssa kävi joulun alla näin:


Maaliskuun lopussa pitäisi menee kuitenkin 150kg ohjelman mukaan 2 kertaa ja se tarkoittaa, että pääsiäisviikolla tehtävä maksimiveto on varmasti enemmän kun 155kg. Kuten kaikessa, myös voimatreenissä tulee aluksi enemmän kehitystä ja sitten se hidastuu. Alkusyksystä mun maksimi oli 120kg, 3kk jälkeen se oli jo 150kg. Pääsiäisviikolla se tuskin on 180kg, mutta varmasti enemmän kun 150kg!


Eli nyt alkaa taas treenit tosissaan! Ohjelma on edelleen 4-jakoinen, maanantaisin selkä, tiistaisin rinta, ojentajat ja vatsa, torstaina jalat ja perjantaina olkapäät ja hauis.

Selkäpäivänä on tietty vedot, mutta maastavedon lisäksi on myös pukkivetoja, sumovetoa ja yhdellä viikolla nopeusvetoja. Mullahan ei räjähtävyyttä oo sitten ollenkaan ja koitetaan nyt sitäkin saada vähän, en tiiä, ehkä oon liian vanha jo semmoseen, kun oon 40 vuotta ollut tasaisen rauhallinen :-) Nyt kun mun maksimivetopaino on tiedossa, niin mulla on ohjelmassa jo valmiina painot, millä vedot teen. Todella hyvä juttu! Ei tarvii miettiä yhtään, että jaksaako vaiko eikö, pistää vaan raudat kiinni ja nostaa!


Vetojen lisäksi selkäpäivänä on edelleen mun inhokkisuosikki hyper reverse eli härveli, missä maataan vatsallaan, semmonen hihna laitetaan nilkkojen ympärille ja aletaan nostamaan jalkoja. Rankkaa puuhaa, kun laittaa riittävästi painoa, meinaa happi loppua, kun 8-10 toistoa tekee. Kulmasoudun tilalle tuli "julle", mulle ainakin tutumpi nimellä good morning. Ja vielä ylä- ja alataljaa.

Rintapäivästä jäi tangoilla tehtävät penkit kokonaan pois eli ei enää tasapenkkiä, vinopenkkiä eikä alaviistopenkkiä. Oikea käsi ei vaan toimi kunnolla, enkä halua stressata penkkitreeneillä, otetaan ne mukaan sitten, kun käsi on taas kunnossa. Käsipainoilla teen kuitenkin penkkiä, suoraa ja vinoa ja loppuun vielä yksi lähentävä liike. Rintapäivään tuli myös ojentaja ja vatsa. Valmentajan sanoin tää on vaan "hyppypäivä", millä tehdään massaa. Sitähän mulla ei muuten vielä olekaan ;-)


Kyykkyyn liittyen on myös oma 12 viikon ohjelmansa ja toivon, että polvi kestäisi sen. Kyykkyä ennen teen aina maastavetoa nopeusvetoina eli melko pienellä painolla nopeita vetoja, sillä lisää sitä räjähtävyyttä! Sitten prässiä, reiden koukistusta ja ojennusta ja loppuun pohkeita.

Perjantaille jäi olkapäät ja hauis, perussettiä molempiin. Kai tääkin on vaan joku "hyppypäivä" :-)

Mikko laski, että on tehnyt mulle valmennuksen aikana yhteensä 26 ruokavaliota tai treeniohjelmaa, toki osa vaan jotain pieniä muutoksia, mutta silti! Ei oo mitään liukuhihnahommaa tää! Saa vielä varmaan muutaman ohjelman väsätäkin, vastahan tää homma on alussa :-)

Kerroinko jo, että ihan mahtavan hienoa ja tuskin jaksan odottaa, että pääsen ohjelmaan käsiksi! Maanantaina se alkaa ja ekan treenin saankin tehdä taas Killen kanssa, niinku mä jo puhuin ettei enää vetoja tehdä! No, kunhan saan herralle varattua joskus ajan torstaille, niin päästään tekemään yhdessä niitä jalkojakin, ei meinaa malttaa odottaa, vaikka tiedänkin, että ihan hirveetä tulee olemaan :-D

Koitan nyt uuden ohjelman myötä kirjoitella treeneistä tänne vähän useammin, ainakin selkä- ja jalkapäivien jälkeen. Pysykäähän mukana :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti