Kansikuva

Kansikuva

tiistai 18. joulukuuta 2012

Valmentajan tapaaminen

Eilen mulla oli tapaaminen mun valmentajan Mikon kanssa. Hän on siis se, joka suunnittelee mun treeniohjelman ja ruokavalion. Tämä oli toinen tapaaminen, viimeksi nähtiin elokuussa, kun aloitin koko touhun. Sähköpostia olen kyllä laittanut vähintään muutaman viikon välein, joko mittoja tai kysynyt jotain mieltä painavaa. Hän vastaa yleensä saman päivän aikana, joten vaikka ei usein nähdäkään, niin apua ja neuvoja saa kyllä nopeasti.

Eilen juteltiin ensin hetki, Mikko kyseli kuulumisia ja katseli treenipäiväkirjaa. Homma on sujunut hyvin ja tavallaan aikataulussa, mulla on vielä melkein 8 kk tätä vuoden projektia jäljellä ja kun nyt reilun 4kk aikana on painoa pudonnut 13kg, niin aika paljon muutosta ehtii tulla ennen elokuun loppua!  Ruokavalio on tässä reilun 4kk aikana muuttunut hieman pari kertaa, hiilareita on vähennelty. Muutama viikko sitten oli puhetta, että muutetaan sitä nyt taas, mutta koska paino putoaa edelleen tasaisesti, niin ei kannata muutoksia nyt tehdä. Tehdään sitten, kun muutosta ei enää tapahdu.

Treeniohjelma mulla on ollut koko ajan sama, se on 2-jakoinen, mitä teen 3 kertaa viikossa. Jossain vaiheessa vuoden alussa saan uuden 3-jakoisen ohjelman ja sitä alan tehdä mahdollisuuksien mukaan 4 kertaa viikossa. Eikä sen pitäisi kyllä olla mikään ongelma, oon nyt niin rutinoitunut aamulla salilla käyntiin, treeni onnistuu tosi hyvin sellaisina aamuina, jolloin meen aikaisintaan yhdeksäksi töihin ja todella harvoin menen aikaisemmin. Tänäänkin heräsin 6:15, että ehdin treenaamaan :-) Aika iso muutos mulle, joka ennen nukuin aina puolille päivin, jos vaan mahdollisuus.

Lyhyen keskustelun jälkeen mentiin treenaamaan. Lämmittelin ensin hetken ja sitten alettiin treenaamaan jalkoja. Tehtiin kiertoharjoittelua ja viisi eri liikettä. Ensin reiden ojentajaa, siitä kapea prässi, askelkyykkykävely ja vielä reiden koukistaja. Tehtiin hitaita, pysäytyksillä ja nopeita, etenkin noi prässit pysäytyksillä oli tosi tuskaisia, kun reidet oli ihan tulessa! Tota tehtiin pari kierrosta ja lopuksi vielä pari sarjaa hack-kyykkyä. Se on jännä vempele, kun se tuntuu ilman lisäpainojakin.

Treenin jälkeen tein vielä cross trainerilla puoli tuntia, sit alkoi olla jalat aika väsyt. Noin muuten ei treeni tuntunut ollenkaan niin rankalta kun Harrin kanssa, tehtiin kyllä nyt paljon lyhyempi treeni, varmaan joku reilu puoli tuntia vaan. Helmikuussa treenataan Mikon kanssa uudestaan, pystyy sitten vähän vertaamaan ja katsomaan, että miten edistyn.

Ens viikko pitäisi pitää lepoviikkoa, vähän harmittaa, kun olisi hyviä vapaita treenata, mutta kyllä mä lepoviikon pidän. Tuntuu, että just olin ton pään takia viikon treenaamatta, mutta on kai siitä jo jokunen viikko. Lepoviikon jälkeen uudenvuoden aattona onkin taas tiedossa kidutusta pt-Harrin tapaan, sillä se on hyvä lopettaa tämä vuosi!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti