Kansikuva

Kansikuva

sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

L O M A

Mulla alkoi just kesäloma ja palaan töihin seuraavan kerran parin viikon kuluttua. Olin jo toukokuun lopussa viikon ja syyskuulle jää vielä yksi lomaviikko. Tavallaan olisi kiva olla joskus 4vk putkeen lomalla, mutta toisaalta ihan ripotella niitä useammalle kuukaudelle, ei tuu kesästä niin pitkä. Olen joka vuosi jättänyt yhden viikon syksylle ja se on ollut tosi kiva aika lomailla, vaikka viime syksynä taisinkin olla koko viikon kipeä.

Mutta nyt siis on loma! Eilen käytiin miehen ja nuorimpien lasten kanssa Helvetinkolulla Ruovedellä vähän patikoimassa. Sää oli hieman nuhruinen, mutta ihan hyvää sää oli metsässä kulkemiseen. Ensi torstaina lähdetään reiluksi viikoksi Lappiin ja siellä olisi tarkoitus vaeltaa vähän enemmänkin, ihan päiväreissuja, muutama vähän pitempi ja useampi lyhyt lenkki. Vuokrasimme mökin keskeltä ei mitään (=miljoona verenjanoista hyttystä) ja lähellä on useampikin tunturi, mihin kivuta!

Helvetinjärveltä
Projekti kulkee eteenpäin myös kesällä. Ei ole mitään tarvetta lomailla tästä, kun tää on nyt tätä mun elämää :-) Lapin reissulla en ensin ajatellut treenata ollenkaan, mutta kyllä mä nyt otan kuitenkin treenikamat mukaan ja käyn jossain tunturihotellin kuntosalilla jotain tekemässä, en varmaan kuitenkaan sitä 5 treeniä viikossa. Enemmän aerobisella menee toi viikko.

Tällä viikolla olen taas pitkästä aikaa treenannut ihan kunnolla, semmonen kokonainen viikko treenin osalta. Torstaina kävin tekemässä taas Harrin kanssa jalat ja pitkästä aikaa mulla oli sellainen olo, että oli hyvä treeni! Pari edellistä meni ehkä vielä vähän koskenlaskun jälkitunnelmissa, mutta nyt olin taas kunnolla motivoitunut treenaamaan. Pari kertaa koin, että menin sen mukavuusalueen ulkopuolelle ihan rytinällä mm. hackissa vikassa sarjassa sain vaan tehtyä lisää toistoja, vaikka ensin ei siltä tuntunutkaan. Sain treenijuoman viimeisessä ruokavaliopäivityksessä ja nyt oli ekaa kertaa Intraa pullossa pt-treenin aikana, ehkäpä sekin auttoi. Aiemminhan olen treenannut ihan vedellä, minkä seassa on suolaa ja beta-alaniinia.

Ensi viikolla käyn tiistaina treenaamassa taas Harrin kanssa jalkoja ja torstaina päivällä on treenit sovittu  Killen kanssa, joka on myös Fitfarmin pt. Jännää mennä uuden pt:n kanssa treenaamaan, mutta tekee varmasti ihan hyvää! Suunnitelmissa on yläkroppaa tehdä, ehkäpä olkapäitä, kun hirveästi haluaisin nyt niihin saada muutosta! Parit treenit teen itsekseni ja yksi treeni jää varmaan tekemättä.

Olen tässä vuoden aikana muutaman kerran pyytänyt miestä ottamaan musta valokuvia. Niistä on kiva sitten itsekin katsella, onko mitään muutosta tapahtunut, koska jotenkin sitä ei vaan oma silmä näe. Tässä kuva musta takaa, tummahiuksinen versio on otettu 17.8. ja blondi eilen, vähän reilu 10kk väliä.


Kiloissa on eroa n. 26-27 kg ja esim. vyötärön kohdalta on senttejä kadonnut 30 eli muutosta on kyllä tapahtunut paljon! Kaikin puolin kroppa on pienentynyt, lihasta tullut paljon ja ainakin miehen mielestä näytän sporttiselta :-)

Mutta vielä on paljon tekemistä! Joten tiukkaa treeniä nyt vaan ja samoin tarkkana ruokavalion kanssa. Onneks mä tykkään tästä, kukaanhan ei mua pakota treenaamaan, aamulenkeille tai punnaamaan jokaisen suupalan. Aina ei oo kiva lähteä lenkille, välillä tekee mieli syödä muutakin, kun mitä ruokavaliossa on, mutta mun päätöksiä ne on silti aina.

Loppuun vielä mun mahtava hauis :-) Ihanaa sunnuntaita kaikille!




2 kommenttia:

  1. Vau Satu! Oot ihan huippu! Haluun yhtä vahvaks kun sä. :)

    T. Katri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitos Katri :-) Mä haluun kyllä vielä vahvemmaksi!

      Poista