Kansikuva

Kansikuva

keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Vähän sitä ja tätä, kuvia, pt-päivää, retkiluistelua

Huomasin just, että tää on mun 101 blogikirjoitus! Olisi ollut syytä pitää vaikka joku arvonta viime postauksessa, mut ei voi mitään, ehkä sitten, kun tulee 200 kirjoitusta täyteen :-) Tai kun laskuri näyttää, että lukijoita on ollut 40 000, nyt niitä näyttäisi täällä käyneen 37 878, aika hieno määrä. Iso kiitos siitä!

Kirjoittelin viimeksi hukassa olevasta kehonkuvasta. Eipä sitä ole vielä löytynyt ja hukassa tulee olemaan varmaan vielä pitkään! Näin tänään pari kuvaa elokuulta, kun oltiin koulun kanssa vaeltamassa. Näytin niissä jotenkin tosi pieneltä. Sniff.

Lauantaina oli pt-päivät ja kävin treenaamassa olkapäät. Meillä oli tosi hyvä treeni, ihan parhaita pt-päivien treenejä, missä olen ollut! Tehtiin kiertoharjoitteluna aikaa vastaan. Oli kahdeksan eri liikettä, jokaista tehtiin minuutti ja puoli minuuttia oli aikaa vaihtaa seuraavaan liikkeeseen. Pieni tauko ja uudestaan, neljä kierrosta taidettiin tehdä.

Wfc ja Fitarmin pt-päivät

Vipareita tekemässä


Päivätorkut

Mulla menee yleensä aina tiukan paikan tullen silmät kiinni ja niin mä tota ylläolevaakin tein aika pitkälti silmät ummessa :-)


Vipunostoja eteen

Treenin jälkeen mulla oli reilu tunti aikaa käydä suihkussa ja syödä evästä ja sitten olikin posetreenien vuoro. Tällä kertaa meitä olikin 20 Body Fitness -tyttöä ja meidän jaettiinkin heti kahteen ryhmään, yli ja alle 170cm. Mä oon semmosen n. 157cm pitkä, joten ei tarvinnut arpoa, että kumpaan ryhmään kuulun :-)

Sirpa piti pitkille tytöille treenit ja Satu Kalmi Helsingistä meille lyhyille. Lähinnä me tehtiin niitä neljäsosakäännöksiä, eli treenattiin niitä asentoja sekä tietysti line up -asentoa. Koska meitä oli niin paljon, niin hirveän henkilökohtaista opastaminen ei tällä kertaa ollut, mutta tuli kyllä monta kertaa pyörähdykset tehtyä ja samalla vähän rutiinia niihin saatua.


Takapose, ei taida selkä olla oikein kunnolla auki?
 Innostuin sitten viikonloppuna kaivamaan esiin lokakuun 15 päivä otetut kuvat, mitkä on ekoista posetreeneistä. Tuon jälkeen on tietysti taidot karttuneet, mutta on sitä lihastakin kyllä tullut!


Lokakuun 15 ja tammikuun 25
Olkapäät on saaneet kunnolla pyöreyttä ja väittäisin, että selkäkin on leventynyt, vaikka toki tossa topillakin on vaikutusta. Tuossa näkee myös sen, että vyötärö näyttää heti kapeammalta, kun selkä on leveämpi, voin nimittäin kertoa, että vyötärö on tällä hetkellä aika paljon paksumpi :-) Tosin, mullahan se kaikki on tossa edessä, ei niinkään sivulle tule.

Mulla on pikkasen ollut noiden olkapäiden kanssa ongelmia. Oikeassa vaivasi vuosi sitten kiertäjäkalvosin ja nyt kun olkapäitä on enemmän tahkottu, niin pikkasen on taas ilmoitellut olemassaolostaan. Vasen puoli ei ole kipeä, mutta treeneissä huomaa ihan selkeän voimatasoeron eli vasen ei jaksa läheskään yhtä paljon kun oikea. Ja sen näkee ehkä tosta tammikuun kuvastakin, että vasen olkapää ei oo yhtä "tykissä". No, kävin eilen Ristolla hierottavana, ensin murjottiin selkä kuntoon, se olikin tosi jumissa vähän joka puolelta ja siltä se on pidemmän aikaa tuntunutkin. Sanoin jossain vaiheessa, että olisi kiva puristella jotain stressipalloa käsissä, kun sattuu niin pirusti ja sainkin sitten pienen pyyhkeen käsiini :-) Käsitin etten ollut ensimmäinen sitä tarvitseva, ehkä ens kerralla vielä suukapula :-D

Selkä saatiin siis kuntoon ja sitten hoidettiin olkapäät, mulla oli vasemman lavan alla oleva lihas ihan krampissa ja se ilmeisesti oli syynä tohon voimaeroon. Käsiteltiin molemmat puolet ja oikea ei ollut kipeä ja liikkuvuus oli hyvä, vasen sattui pirusti ja liikkuvuus oli huono. Aikansa Risto sitä käsitteli ja lopuksi testasi vielä, että voimaa oli tullut huomattavasti lisää. Huomenna mulla on pt-treeni ja olkapäitä tehdään, siinä sitten näkee, että riittikö tuo käsittely vai laitetaanko vielä teipit.

Illalla sitten mietin taas kerran sitä, että vitsi, että oon hyvissä käsissä! Mulla on valmentaja, vähän toistakin, sitten kasa noita personal trainereita, jotka osaa ja tietää ja mua piiskaa. On peruspunttitreeniä ja toiminnallista ja aina oppii jotain uutta. Sitten toi kehonhuolto, oon huono venyttelemään, mut sit mulla on mahdollisuus käydä huippuhierojalla, joka tuntuu parantavan vaivan kun vaivan, jos vaan tajuaa sille niistä kertoa!

Hankin pari viikkoa sitten Zero Pointin kompressiosäärystimet, kun olin kuullut niistä niin paljon hyvää. Ostin ne juuri ennen lepoviikon alkua, joten treeneihin ne ei ole vielä päässeet mukaan, olen kuitenkin käyttänyt niitä jonkin verran ihan kotosalla ja viime viikolla koulussakin. Tuntuu, että jalat on jotenkin vähemmän väsyneet niiden kanssa. Jatkossa tulee varmasti käytettyä noita treeneissäkin. Pinkit ei oo ihan mun väri, mutta kaupassa ei ollut mun kokoa muita värejä tarjolla, joten noi sit lähti mukaan. Ihan söpöt ne on, eikös vaan :-)

Pötköttelyä sohvalla
Viime viikolla koulussa pulpetissa aherruksen lisäksi käytiin kokeilemassa retkiluistelua. Mulla oli luistimet jalassa viimeksi talvella 2009-2010 ja sukset ehkä 1992 eli lukiossa joskus. Retkiluistimisissahan on monot ja niihin sitten kiinnitetään ne luistimet ja sauvojen kanssa viiletetään pitkin järven jäätä. Muutama tunti oltiin jäällä ja 10 km luisteltiin. Aluksi tuntui tosi hankalata ja toinen olkapää ei tykännyt touhusta jotenkin ollenkaan. Loppumatkasta alkoi sujumaan paremmin ja uskalsin vähän mennä kovempaa, piti vaan aina välillä vähän himmailla ettei mee nurin, kun oli epätasaisia kohtia. Mehän ei siis menty mitään aurattua reittiä vaan ihan siellä järvellä, lunta oli kevyt kerros ja se ei menoa haitannut. Hauskaa oli ja suosittelen kokeilemaan!

Sää suosi meitä

Joskus kuvissa vähän enemmän vaatetta päällä :-)
Semmosta tällä kertaa. Huomenna olisi tiedossa taas kuntotsekkiä ja toivon kovasti, että kehitystä olisi tapahtunut sen verran paljon, että ruokaa vähän nipistettäisiin pois tai olisi edes alustavaa puhetta, että koska sitä nipistettäisiin. Mä tajuan, että polttoainetta pitää olla, että lihasta tulee, mutta kun mulla näemmä osa ravinnosta kertyy tohon vatsanseudulle ja siitä en tykkää yhtään :-( Mut jos valkut on sitä mieltä, että tällä jatketaan edelleen, niin sitten jatketaan, tiedän, että viimeistään vuoden kuluttua tuun dieetillä olemaan, ei oo pitkä aika enää ;-)

Mutta nyt painun koiran kanssa tuonne pakkaseen ja sitten odottelemaan tämän illan Jutta ja puolen vuoden superdieetti -ohjelmaa, tällä kaudella tulee olemaan taas mun oma valmentaja Mikko mukana, samoin muutama muakin ohjannut pt ja tietysti Bull, jonka kommentteja on aina hauska kuunnella :-)

Muistakaa treenata ja syödä rahkaa :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti